זרוע יניקה BEA

ריתוך, על סוגיו השונים, הוא אחד מהתהליכים הנפוצים בעת ייצור ועיבוד מתכות. מבחינה של גיהות תעסוקתית יש לשמור על בטיחות העובד בתהליכי ריתוך ולספק הגנה פיזית, הגנה מפני קרינה והגנה מנדפי הריתוך. בשנת 2017 סווגה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) את נדפי הריתוך כגורם מסרטן לאדם, שעלול לגרום לסרטן ריאות וכליות.

פתרונות שאיבת עשן

בעת ביצוע ריתוך יש להקפיד על שימוש בפתרון של יניקה מקומית, כך שנדפי הריתוך יסולקו לפני שיוכלו להגיע לרתך ולהזיק לו. יניקה מקומית יכולה להתבצע ע”י סוגים שונים של פתרונות, נביא במאמר זה את הפתרונות המקובלים ביותר ליניקה של עשן ריתוך:

1. יניקה ע”י זרוע יניקה פירקית

התקנה של זרוע יניקה אשר תשאב את נדפי הריתוך. יש להקפיד על התאמת זרוע היניקה לתהליך כך שלמפעיל תהיה נוחות מקסימלית בשימוש. חשוב שהזרוע תגיע קרוב לנקודת הריתוך ותהיה ארוכה וגמישה מספיק כדי לאפשר הצבה נוחה של הזרוע. יש להקפיד על שאיבה מיטבית אשר מצד אחד תאפשר פינוי של העשן, אך מצד שני לא תפגע באיכות הריתוך ולא תשאב את הגז המגן. ניתן ליישם זרועות יניקה כחלק ממערכת מרכזית או כעמדה ניידת או נייחת פרסונלית.

2. שולחנות יניקה ומנדפי יניקה צידיים

פתרון לתהליכים הדורשים שטח עבודה גדול יותר ללא צורך בהזזה של זרוע יניקה. בפתרון זה עמדת העבודה כוללת שאיבה אינטגרלית במידה הנדרשת כדי לאפשר פינוי של העשן כך שלא יגיע אל המפעיל. ניתן ליישם פתרון זה כחלק ממערכת אוורור וסינון מרכזיים או כעמדה נייחת פרסונלית הכוללת מפוח ומסנן אינטגרליים. פתרונות אלה יכולים להתאים גם לתהליכי ליטוש והשחזה.

3. פתרונות ע”י מערכות PUSH-PULL ו- DILLUTER

פתרונות יניקת עשן וסינון אשר מאפשרים טיפול בשטחי עבודה גדולים ע”י תכנון משטר זרימת האוויר במפעל כך שאוויר רווי בעשן יפונה מאיזור העבודה של העובדים.

4. מיגון אישי

במידה ופתרון ושל יניקה מקומי אינו מספק, לעיתים יידרש בנוסף לצייד את העובד במסיכת ריתוך הכוללת מסנן אקטיבי, לצורך שמירה על איכות האוויר אותו נושם העובד.

 

מערכות מרכזיות לאוורור תעשייתי

סובפלים ישראל מציעה מגוון פתרונות אוורור תעשייתי, תוך התאמה לצרכי הלקוח ולתהליך העבודה הנדרש. אנו מתכננים ומבצעים מערכות מרכזיות המטפלות במחלקות שלמות, אך גם יודעים להתאים פתרונות קומפקטיים לסדנאות קטנות ולמקומות בהם הצרכים דינמיים ומשתנים.

ב- SovPlym ישראל, שלוחת החברה הבינלאומית בעלת ותק של מעל 30 שנה, אנו מתמחים בפתרונות לאוויר נקי במגוון תהליכי ייצור. הניסיון הרב שצברנו מאפשר לנו לספק פתרונות אמינים, בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ותוך שמירה על יעילות אנרגטית. ההבטחה שלנו היא כי כל יישום, קטן כגדול, מקבל את תשומת הלב המרבית ומתוכנן ומנוהל בקפידה, כך שיתקבל הפתרון הטוב והכלכלי ביותר עבור הלקוח.

מוצרים קשורים

זרוע יניקה BEA

זרוע יניקה BEA

זרוע יניקה EF 200

זרוע יניקה EF 200

מערכת סינון Push-Pull

מערכת סינון Push-Pull

צור קשר